לוגו
חזרה למאמרים

איך להכין את שוק למוצר החדש שלך? 

השקה של מוצר חדש והוצאתו לאור היא תהליך מורכב שיש בו לא מעט שלבים. אין מדובר בשום פעולה מובנת מאליה וצריך לבחון לעומק כל פעולה שמתכוונים לבצע הקשורה בכל מישור של המוצר – החל מהאופן שבו הוא ייראה, דרך ערוצי הפרסום ועד לתמחור נכון של המוצר ומענה על צורך או דרישה מצד שוק הלקוחות הפוטנציאליים. 

איך מכינים את שוק מבעוד מועד? 

השלבים הראשוניים כוללים בחינה מעמיקה אודות הצורך במוצר או הפתרון שהוא עשוי להציע למי שיש לו בעיה או אתגר מסוימים. עושים זאת על ידי שאלונים, בדיקה של מוצרים דומים שכבר קיימים בשוק, חשוב לבדוק האם על מוצר זהה או דומה קיים פטנט רשום או שיש זכויות יוצרים. אחרי שהמידע הזה נמצא – אפשר לגבש את ההחלטה בנוגע להמשך השקת המוצר. 

תהליך של מיתוג ושילוט 

מיתוג אינו רק בחירה של שם, סמליל וצבעים. החזות הגרפית של המוצר חשובה מאד וידוע כיום בעולם העסקים שיש חשיבות עצומה לבחירה נכונה באמצעים הגרפיים של המוצר עצמו ושל האריזה או כל אלמנט חזותי שמתלווה. רק אחרי שמחליטים אודות הלוגו והמראה – אפשר לפנות אל מומחה בתחום  פתרונות שילוט לעסקים שיוכל לתת עצות והמלצות בנוגע לשיווק חוצות או למיקום הנכון והמתאים ביותר של אמצעי השילוט. 

גם המיתוג חייב להתבצע על ידי מי שמומחה לתחום זה על מנת להבין איך יהיה הכי נכון לבחור את הלוגו והמיתוג של המוצר עצמו, של השילוט, מודעות הפרסום והשיווק וכמובן כל מקום או מידע שבו יופיעו נתונים של המוצר. כאשר מקדישים מחשבה רבה לנושא זה יהיה קל יותר ללכוד את עינו של הלקוח הפוטנציאלי ולשכנע אותו בכדאיות המוצר ובצורך שלו בו. 

שיווק – לפני, תוך כדי וכל הזמן! 

מאמצי שיווק חייבים להתבצע ללא הפסקה. על פי אופי וסוג המוצר אפשר להחליט האם יהיה נכון יותר לפנות לקהל דרך רשת האינטרנט או שמא יהיה נכון יותר לשווק ולפרסם באמצעי פרסום מוחשיים כמו שלטי פרסומת על גבי לוחות המודעות, חלוקת פליירים בתיבות הדואר, או אפילו ביקורי בית אצל אנשים והצגה פרונטלית של המוצר או השירות. כאשר האלמנטים החזותיים – הלוגו, הסמליל והמותג כולו יהיה כל הזמן מול העיניים של הלקוחות הפוטנציאליים – יהיה להם קל יותר לזכור אותו ולפנות לרכישה כאשר ירגישו צורך. 

שלב של רכישה מבוסס על רכישת אמון והבנה שמדובר במוצר דרוש שיכול לתת מענה לבעיה שקיימת אצל הלקוח. כאשר תחלחל ההבנה אצלו שהוא באמת מחפש פתרון ושמוצר זה עשוי לסייע לו – הוא מיד ייצור קשר, ישלח הודעה כתובה או יגיע אל החנות על מנת לקבל פרטים נוספים ולבצע רכישה. כאשר שלב נוסף של שירות, ווידוא שביעות רצון ובדיקה האם הלקוח מרוצה מתבצע בזמן הנכון – אפשר לרכוש את אמונו של הלקוח. 

סיכום השלבים לפני יציאת המוצר לשוק 

להלן סיכום השלבים שיש לבצע בכובד ראש לפני שהמוצר יוצא לשוק: 

בחינת השוק והצורך במוצר. 

בניית המיתוג והאלמנטים הגרפיים והחזותיים של המוצר. 

בדיקה מעמיקה היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים ואיך יהיה הכי נכון לפרסם עבורם. 

יצירת מסעי פרסום ושיווק על פי הערוצים הדרושים והמתאימים, החלטה על אופן הפרסום ואיך מגיעים עד לתשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. 

חשוב מאד שהתהליך יהיה מלווה על ידי אנשי מקצוע שמכירים את התחומים האלה ובקיאים בפעולות הדרושות לביצוע. כך אפשר להבטיח את הצלחת התהליך והשקתו המוצלחת והטובה של המוצר בשוק. 

 

שילוט לעסק

פתרונות שילוט לעסקים

2 באוגוסט, 2017

 

 

בואו נעבוד ביחד!

השאר את הפרטים ונחזור אלייך בהקדם.

Please leave this field empty.

יד חרוצים 7

תל אביב

6777899