חזרה למאמרים

בניית אב טיפוס

פיתוח אב טיפוס – הקדמה

פיתוח אב טיפוס על מנת לבחור את היתכנותו של הפטנט הינו אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך לאחר חיפוש, רישום, איפיונו ההנדסי, פיתוח הקונספט סביבו, ותמחורו. שלב זה הוא מכריע מאחר והוא מסייע ללמוד את המוצר לעומק, להכיר את נקודות החולשה שלו, לשפר אותן, ולבדוק גם את כדאיותו הכלכלית. אב טיפוס מסייע גם בהוכחת המוצר, בהצגתו למשקיעים על מנת לגייס הון, ולמכור לחברות, ולבדוק עד כמה הוא אפקטיבי.

בניית אב טיפוס

בניית אב טיפוס

בניית אב טיפוס – חשיבות ולוגיקה

פיתוח מוצר חדש באופן מוצלח אינה נובעת מתוצאה של יש מאין. בתהליך מעורב רעיון, תכנון, התחשבות בפרטים הקטנים והרגולציות השונות, התגברות על מכשולים טכנולוגיים והאצת הייצור. בניית אב טיפוס הינה הצעד הבא לאחר הגיית הרעיון. בסוף שלב זה מיוצר המוצר הפרימיטיבי והראשוני ביותר כך שניתן יהיה לבצע בו אי אילו שינויים עד שיהיה מושלם מכל הבחינות.

Prototype – האבא של המוצר הבא שלכם

אב טיפוס הוא אכן אבא. בדיוק כפי שהילדים שלנו מתעלים עלינו במגוון תחומי החיים, כך גם אב הטיפוס מהווה תבנית ויסוד למוצרים הסופיים שיבואו אחריו, מוצלחים ופונקציונאליים ממנו פי עשרות מונים. בניית אב טיפוס נועדה על מנת לאפשר לנו לבחון את המוצר המוגמר, לבצע עליו ניסויי תפקוד, נוחות השימוש, לוודא כי הוא יעמוד תחת העומס (מבחני עומס), בדיקת אלטרנטיבות לחומרים וכו'. אב הטיפוס למעשה עובר ניסיונות רבים ובחינה קפדנית טרם ההחלטה על ייצורו ההמוני. בניית אב טיפוס מתאימה בעיקר עבור שני הצרכים הבאים :
· מחלקת מו"פ המעוניינת לבחון את מוצריה החדשים.
· ממציאים אשר מעוניינים להציג את מוצריהם בפני משקיעים פוטנציאליים.

חשוב לציין כי תהליך בניית אב טיפוס אינו חייב להוביל בסופו של דבר לייצור מוצר מוגמר שמתפקד באופן מלא (כגון מוצרי אלקטרוניקה) שכן לעיתים רבות מעניינת את המפתחים רק הצורה החיצונית (המעטפת), נוחות השימוש והמימדים של המוצר פרי דמיונם.

בניית אב טיפוס – איך זה עובד?

מהנדסים ומעצבים תעשייתיים הם אלה אשר בדרך כלל אחראיים על בניית אב טיפוס עבור ארגונים, חברות וממציאים והם אלה אשר מסוגלים לממש כל סוג של בקשה, כל סוג של מוצר. בניית אב הטיפוס לוקחת בחשבון את המשקל, סוג החומר, הצורה, הייעוד ואת קהל היעד ובשילוב שרטוטים ותוכנות מחשב להדמיה תלת ממדית מפיקים את האב הראשוני של המוצר הסופי. פעמים רבות טרם בניית אב הטיפוס, משתמשים במדפסת תלת ממדית על מנת להפיק את צורת המוצר המוגמר ולבצע שינויים קלים טרם השימוש בחומרים הסופיים. בניית אב טיפוס יכולה לחזור על עצמה שוב ושוב עד לכדי עיצוב מוצר סופי כאשר בכל פעם נבדקת השמישות שלו אל מול המחיר הצפוי לצרכן ועלות הייצור ליצרן.

אוגוסט 11, 2016

צור קשר

    השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

      שטיבל 8

      תל-אביב

      6721034

      פְּתַח תַּפְרִיט נְגִישׁוּת
      נְגִישׁוּת
      איפוס
      הצהרה
      משוב

      מבוא

      האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

       

      כיצד עובדת ההנגשה באתר?

      באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

       

      מה בתפריט?

      - מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

      - הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

      - עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

      - התאמת אתר לעיוורי צבעים

      - שינוי הפונט לקריא יותר

      - הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

      - הגדלת התצוגה לכ־200%

      - הדגשת קישורים באתר

      - הדגשת כותרות באתר

      - הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

      - הצהרת נגישות

      - שליחת משוב נגישות

       

      הבהרה

      חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

      משוב נגישות
      שליחה
      המשוב נשלח בהצלחה!
      תודה. אחד מנציגינו ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.
      סמן גדול (שחור)
      סמן גדול (לבן)
      חלונית הגדלה
      הגדלת גופן
      הקטנת גופן
      גופן קריא
      מונוכרום
      ניגודיות כהה
      ניגודיות בהירה
      הדגשת קישורים
      הדגשת כותרות
      תיאור תמונות
      ניווט במקלדת
      ביטול הבהובים
      Powered by EM Studio