חזרה למאמרים

בין לימודי ציור ללימודי עיצוב תעשייתי

לאנשים יצירתיים יש בימינו מגוון רחב של אפשרויות לבטא את עצמם, להפגין את הכישרון ולהפוך את היצירתיות למקור פרנסה מתגמל במיוחד. בפרט כך הדבר למי שניחן בכישרון ציור: עם כישרון שכזה, ובעזרת לימודים מתאימים, ניתן לעסוק הן בציור בפני עצמו אבל גם בעיסוקים דומים אחרים ובפרט עיצוב תעשייתי. תחום נוסף שמחפש אנשים בעלי טביעת עין אמנותית מובהקת וחושים אסתטיים מפותחים הוא עיצוב חוויית משתמש (UX), שהתפתח ככל שעולם האינטרנט הפך עשיר יותר ומושך יותר.

מהו עיצוב תעשייתי?

המטרה של עיצוב תעשייתי היא יצירת שפה ויזואלית שמחברת בין מוצר מסוים לבין קהל היעד שלו. מדובר במקצוע שהתפתח בעשורים האחרונים, כחלק מהתפתחות עולם השיווק – אם בעבר הצרכנים בחנו בעיקר את איכות המוצר ולאו דווקא את המעטפת שלו, במציאות התחרותית של המאה ה-21 מוצר שלא שובה גם את הלב וגם את העין לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו, איכותי ככל שיהיה.

בנוסף מבטיחים מעצבים תעשייתיים מוכשרים שימוש אופטימלי בכל מוצר, הן בהתאם למטרות שלשמן משמש המוצר והן בהתאם לקהל היעד שלו. ממשק משתמש-מוצר – שהוא גם מהות העבודה של מעצבי חוויית משתמש, כששם המוצר הוא אתר אינטרנט והמשתמשים הם הגולשים – הוא רכיב משמעותי מאוד באיכות המוצר, ובפרט מאפשר לכל הלקוחות להפיק מקסימום תועלת במינימום השקעה משאבים מבחינתם.

בין התכנים הנלמדים במסגרת לימודי עיצוב תעשייתי: קומפוזיציה, חומרים, אור, סימטריה ואסימטריה, הבנת חלל, תפיסת תלת מימד, רישום ושרטוט (נושאים שנלמדים גם במסגרת לימודי ציור), בניית מודלים, המחשות מסוגים שונים, טכנולוגיות ייצור, הנדסת אנוש, פלסטיקה, הפסיכולוגיה של הלקוח ועוד. עוד נדבך חשוב הוא רכישת מיומנות גבוהה בשימוש בתוכנות מחשב רלוונטיות ובהן פוטושופ, אילוסטרייטור ואחרות.

אמנם מעצבים תעשייתיים לא צריכים להיות כמובן ציירים ברמה של דאלי או ון-גוך, אבל באופן כללי הבסיס של העיצוב התעשייתי, ובכלל זה עיצוב אתרי אינטרנט, הוא יכולת התבוננות במציאות והפיכת תחושות ורצונות לשרטוט או רישום, מיומנויות שכמובן ניתן לפתח גם בעזרת לימודי ציור – בפירוט על הנושא.

איך לומדים לצייר?

לעתים נתפשים לימודי ציור כקונספט מוזר, שהרי היכולת לצייר היא כישרון – אבל כמו כל כישרון ויכולת מולדת כדאי מאוד לפתח אותה בעזרת לימודים מתאימים. עוד כדאי לדעת שגם במאה ה-21, ובעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, ציור עדיין נחשב לאמנות מוערכת מאוד ומרשימה במיוחד, בפרט כשהיא מבוצעת על-ידי אמנים מיומנים ומוכשרים, וכאמור לימודי הציור יכולים להוות בסיס גם לקריירה בתחומים משיקים. כך או כך לימודי הציור כוללים הן פן תאורטי, כולל התעמקות בהיסטוריה של האמנות ושל הציור בפרט, והן פן מעשי – שיעורים רבים מתקיימים בסטודיו וכמו כן נערכות סדנאות אמן שמסייעות לדור העתיד של הציירים לפתח את כישוריהם. התלמידים מתנסים במגוון סגנונות, מפתחים גם את יכולת המבע שלהם, לומדים להתמודד עם ביקורת (וגם להביע כזו, כמובן) והופכים מבעלי כישרון לאמנים של ממש.

 

נובמבר 19, 2017

צור קשר

    השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

      שטיבל 8

      תל-אביב

      6721034

      פְּתַח תַּפְרִיט נְגִישׁוּת
      נְגִישׁוּת
      איפוס
      הצהרה
      משוב

      מבוא

      האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

       

      כיצד עובדת ההנגשה באתר?

      באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

       

      מה בתפריט?

      - מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

      - הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

      - עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

      - התאמת אתר לעיוורי צבעים

      - שינוי הפונט לקריא יותר

      - הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

      - הגדלת התצוגה לכ־200%

      - הדגשת קישורים באתר

      - הדגשת כותרות באתר

      - הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

      - הצהרת נגישות

      - שליחת משוב נגישות

       

      הבהרה

      חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

      משוב נגישות
      שליחה
      המשוב נשלח בהצלחה!
      תודה. אחד מנציגינו ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.
      סמן גדול (שחור)
      סמן גדול (לבן)
      חלונית הגדלה
      הגדלת גופן
      הקטנת גופן
      גופן קריא
      מונוכרום
      ניגודיות כהה
      ניגודיות בהירה
      הדגשת קישורים
      הדגשת כותרות
      תיאור תמונות
      ניווט במקלדת
      ביטול הבהובים
      Powered by EM Studio