חזרה למאמרים

פיתוח מוצר, פיתוח פטנט וההבדלים ביניהם

רעיונות חדשניים, ופיתוח פתרונות, לרוב מתחילים את חייהם מזיהוי בעיה. המוערבות שלנו מתחילה כאשר ארגון או אדם פרטי מזהים בעיה או צורך ומכירים בעובדה שהיא דורשת פתרון. בהתבסס על תכונות המוצר ודרישותיו, אנו יוצרים קשת רחבה של דימויים ורעיונות חזותיים, לרוב בשלב זה יהיו רישומיים ידניים ומודלים תלת ממדיים הבוחנים את גבולות היצירתיות. מערך רחב מעין זה של אפשרויות מבטיח שללקוחות שלנו יהיו את האופציות הטובות ביותר לבחור מהן.

תהליך פיתוח פטנטים

פיתוח פטנט דורש הבנה, יסודיות, והיכרות מעמיקה עם התחום טרם תחילת העבודה. זהו תהליך מובנה הכולל את בחינת הכדאיות שלו, חיפוש אחר פטנטים קיימים בתחום, ורישומו באופן המתאים ביותר לו ולמטרתו העתידי. בהמשך התהליך, וטרם פיתוחו של המוצר, ייבחנו פרמטרים נוספים, כגון: עלות, ביקוש, צורך, ועוד, כדי להתוות עבורו קונספט ולהיות בטוחים בכדאיותו. רק לאחר עמידה בשלבים אלה, מתחיל שלב הפיתוח בתהליך, לרוב על ידי הכנת אב טיפוס שיסייע ללמוד את העוצמות והחולשות של הרעיון, ולהתחיל להתוות סביבו קונספט ותוכנית שיווקית מלאה.

רעיון מצוין הוא תנאי חשוב כדי לפתח פטנט, אולם אנו יודעים כי עם כל הכבוד למוח גאוני, אין בו די על מנת לגרום לפטנט להצליח. אנו בארקיט מסייעים ליזמים רבים להפוך פטנט ממצב גולמי ועד לסיפור הצלחה בתום התהליך. לכן, סוד ההצלחה של פטנט טוב הנו גם עיצוב, פיתוח ושיווק מיטבי של הפטנט. במהלך השנים, ועם ניסיון של מעל 200 המצאות ורישום של יותר מ-100 פטנטים, פיתחנו מתודולוגיה ייחודית של ניתוח טכנולוגיות מורכבות על מנת לעזור בבניית אסטרטגית פטנט חזקה מההתחלה, אשר מעלה את ערך ההמצאה ויכולת הצלחתה.

פיתוח פטנט

פיתוח פטנט

פיתוח מוצר – הופכים רעיון למוצר מנצח

פיתוח מוצר הינו תהליך דינאמי ורב שלבי אשר בראשיתו ניצב רעיון כביר, אותו ניצוץ אשר מצליח לגשר בין מה שחסר לאנושות או לקהל היעד ובקצה השני, נמצא המוצר המוגמר כפי שרואה אותו ממציאו. בין לבין קיים פער אדיר אשר בו יש להשקיע מחשבה רבה לא רק במובן של כיצד יראה המוצר המוגמר (עיצוב המוצר) אלא במיוחד כיצד להפוך אותו ליותר פרקטי, כיצד הוא ימלא את הפונקציה אותה הוא אמור לשרת בצורה הטובה ביותר (שמישות) וכיצד לעצב אותו בצורה שתקל על תהליך הייצור שלו (עיצוב תעשייתי) מבחינת חומרים, מרקם, צורה וכו'. פיתוח מוצר אשר מבוצע בצורה מושכלת אמור להקטין את הסיכויים לטעויות בדרך ולהביא בסופו של תהליך לפיתוח מוצר מוכוון משתמש שיעמוד בדרישות השיווק שלו.

פיתוח מוצר בשילוב העקרונות המקצועיים של עיצוב תעשייתי נכון ובליווי איש המקצוע המתאים, מסוגלים להביא ליצירת מוצר חדש אשר יכבוש את השוק במהירות, וזאת עקב עמידה בהצלחה במספר קריטריונים :
· פיתוח מושכל – לוקח בחשבון לא רק את הרעיון אלא את כלל השיקולים המעורבים בפיתוחו, החל בבחירת החומר, הצורה, העיצוב ומספר השלבים לייצור.
· התאמת מחיר העלות אל מול מחיר לצרכן.
· יצירת קונספט למוצר בזכות עיצוב מנצח (גם מבחינת המוצר עצמו וגם מבחינת אריזתו)

המעצב התעשייתי ותרומתו לתהליכי הפיתוח

המעצב התעשייתי מקבל תפקיד משמעותי במהלך פיתוח מוצר חדש וזאת באמצעות שימוש בשרטוטים, אלטרנטיבות, דיאלוג ער מול כל מחלקות הפיתוח והיצור, התאמת החומרים לתפקוד, דגשים על ארגונומיה, עיצוב ואסתטיקה וכמובן – מיקסום השמישות המצופה מהמוצר והתאמתו למשתמש. כל שלבי פיתוח המוצר הופכים להיות מהירים, פורים ומוצלחים יותר כאשר מעצב תעשייתי נכנס לתמונה וזאת, כאמור, כל עוד מיידעים אותו בצורה מלאה אודות קהל היעד שירכוש את המוצר, אופן השימוש ועל איזה צורך הוא נועד לענות. כמו כן, בל לנו לשכוח כי לצד פיתוח מוצר מוצלח מתפתח לו גם מערך שיווק שנועד לקדם את המכירות שלו. עיצוב תעשייתי מוצלח יכול לעזור לכם לקבוע קונספט מנצח למוצר שלכם כך שהוא יבלוט בין האלטרנטיבות תוך התחשבות במגמות השוק והשינויים הרבים שבדרך, טעמי האוכלוסייה, נגישות למוצר והקשר בין הפונקציונאליות שלו לעיצוב.

אוגוסט 11, 2016

צור קשר

    השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

      שטיבל 8

      תל-אביב

      6721034

      פְּתַח תַּפְרִיט נְגִישׁוּת
      נְגִישׁוּת
      איפוס
      הצהרה
      משוב

      מבוא

      האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

       

      כיצד עובדת ההנגשה באתר?

      באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

       

      מה בתפריט?

      - מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

      - הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

      - עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

      - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

      - התאמת אתר לעיוורי צבעים

      - שינוי הפונט לקריא יותר

      - הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

      - הגדלת התצוגה לכ־200%

      - הדגשת קישורים באתר

      - הדגשת כותרות באתר

      - הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

      - הצהרת נגישות

      - שליחת משוב נגישות

       

      הבהרה

      חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

      משוב נגישות
      שליחה
      המשוב נשלח בהצלחה!
      תודה. אחד מנציגינו ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.
      סמן גדול (שחור)
      סמן גדול (לבן)
      חלונית הגדלה
      הגדלת גופן
      הקטנת גופן
      גופן קריא
      מונוכרום
      ניגודיות כהה
      ניגודיות בהירה
      הדגשת קישורים
      הדגשת כותרות
      תיאור תמונות
      ניווט במקלדת
      ביטול הבהובים
      Powered by EM Studio