עיצוב מוצר Alcohoot
עיצוב מכשיר למדידת רמות אלכוהול בדם
אלכוהול הוא מנתח נשימה שמתחבר לסמארטפון. אפליקציה תומכת מציגה את רמת האלכוהול בדם, מאפשרת להזמין מונית ומציעה מסעדות בקרבת מקום.
בפיתוח המוצר הושם דגש על עיצוב נקי ומותאם לסמארטפון ועל ממשק יעיל ונוח למשתמש.
ALCOHOOT זכתה לתהילה והכרה עולמית, וזכתה בפרסי עיצוב חשובים כולל פרס REDDOT היוקרתי
פגישה עם הלקוח
כשקיבלנו את פרויקט Alcohoot, סיכמנו שזה רעיון מבריק – מוצר שעונה על בעיה אמיתית. על מנת לייצר מותג חזק יש לאפיין את המוצר ולבנות סביבו עולם תוכן שלם בעזרת שאלות רבות כמו למה, למי וכו' כדי לנתח את קהל היעד של המוצר – מהותו חייב להיות מובן. מה שקיים בדמם לפני שהם "עולים על ההגה". מכאן שמדובר בקהל יעד שצורך אלכוהול ובעל רישיון נהיגה.
מחקר טרום פיתוח המוצר
התחלנו בפירוק קהל היעד הכללי שלנו לקהלים מוגדרים יותר – הורים מודאגים, נהגים אחראיים, "בליינים" צעירים ובעלי חברות המספקות רכבים לעובדים. כל קהל הוגדר בסקאלה שבין "משוכנע" ל"לא משוכנע", צרכן או משתמש, הגדרנו גילאים, עיסוקים, תחביבים, מחשבות, שאיפות ודימוי עצמי וכו'. הבנו מי הצרכנים שירכשו את המוצר, לא משנה איך זה נראה, ומי היו הצרכנים שעבורם עיצבנו. ערכנו מחקר מקיף – בדקנו מקורות השראה שונים וערכנו מחקר שוק. הסקנו מסקנות וחידדנו את בריף העבודה שלנו.
מושגים שהיוו חלק מתהליך העיצוב
ממסקנות המחקר וממאפייני המשתמשים יצרנו מספר קונספטים עיצוביים שונים. בדקנו את סביבת המגורים של המוצר ואת צורת האחיזה והשימוש בו.
מגווון תצורות
כחלק מתהליך העיצוב פיתחנו מספר תצורות שונות. כל אחד בנוי לפי אופן שימוש שונה וכך בדקנו את ממשקי המשתמש וצורת השימוש במוצר. מתצורות אלו ומסקנות משלב זה המשכנו לתהליך התכנון המתקדם ושלב הפיתוח.
תהליך פיתוח המוצר
במהלך פיתוח מוצר האלכוהול נעשתה עבודה על מספר תתי מנגנונים – פיתחנו מנגנון ניפוח אוויר ממוזער ותכננו מנגנון חיבור לסמארטפון באמצעות שקע האוזניות על ידי אלגוריתם חכם. שימוש בג'ק הקיים הפחית משמעותית את עלות המוצר. ותהליך איתור יצרנים, עד לרמת תכנון פס ייצור יציב ומבוקר.
תכנון ייצור
בתום תהליך הפיתוח נעשה תכנון מפורט לייצור ותהליך איתור יצרנים מתאימים. פיתחנו ועיצבנו אריזות קשיחות, ויצרנו סדרה ראשונה מוגבלת למטרות שיווק. בסוף התהליך אותרו